tiistai 1. huhtikuuta 2014

Rome, we meet again!

Kevät on aluillaan, mutta mä oon kääntänyt hetkeksi ajatukseni jo loppukesään. Pitkään ollaan Juhon kanssa haaveiltu yhteisestä varsinaisesta kesälomasta ja nyt se onnistuu, sillä me ostettiin eilen lennot Roomaan elokuun lopulla! En malta odottaa!

Kesästä tulee tosi työntäyteinen, joten on ihanaa, että päästään neljäksi päiväksi ihan kahdestaan yhteen maailman romanttisimmista kaupungeista. Juho olisi mun vuoksi suostunut lähtemään rantalomallekin, mutta mua veti hiekkarantoja enemmän puoleensa kulttuuri, historia, ihmisvilinä, hyvä ruoka ja mielettömät shoppailumahdollisuudet! Ja historioitsijana Juhokin kyllä nauttii enemmän Roomasta kuin Kreikan valkoisista hiekkarannoista.

Mun innostukselle ei oo sanoja, sillä Rooma on mieletön! Oon käynyt siellä ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten ja sen jälkeen olen koko ajan sanonut, etä lähtisin heti vaikka kymmenen minuuttin varoitusajalla. Voisin tietysti lähteä aivan mihin tahansa, kunhan Juho olisi mukana. Yhteiset matkat tekee niin hyvää, yhteistä aikaa kun ei ole koskaan liikaa!

Tällä kertaa odotan eniten kesähellettä, puistoja, italialaista jäätelöä, Pantheonia (jonne ei ehditty viimeksi), Colosseumia (joka oli mun suosikki viimeksikin) ja kenkäkauppoja! Aion syödä tiramisua ja pastaa sydämeni kyllyydestä! Hotellia ei olla vielä varattu, mutta sen onneksi ehtii vähän myöhemminkin. Tässä on aivan liian monta kuukautta aikaa odottaa, suunnitella ja pohtia matkaa. Ja kun mun aivot tunnetusti ei ole melkein koskaan lepotilassa, en tiedä miten pystyn hillitsemään tätä suunniteelutäpinää vielä seuraavat neljä kuukautta!

Tässä kuitenkin vähän kuvia viime Rooman-reissulta huhtikuussa 2012.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti