maanantai 17. maaliskuuta 2014

Yksi Osma kerran Jyväskylässä....

 

Ihan kamalan kiireinen viikko loppui kun seinään, kun viime perjantaina Osma kutsui fennistejä Jyväskylään. Osma, eli suomen kielen opiskelijoiden valtakunnallinen tapaaminen, on mieletön rieha, jossa fennistit kohtaavat, kisaavat ja juhlivat porukalla. Mä pakkauduin kuuden muun sumalaisen kanssa autoon ja kaasu painettiin kohti Keski-Suomea. Tunnelma autossa oli varsin tiivis, mutta sitäkin riehakkaampi, reagge soi ja aurinko paistoi ihanasti! Matkalla tyyny oli mukana, päiväunet maitto ja Mämmensalmella pysähdyttiin syömään tuoreet munkit :)

Osmassa ei uupunut tunnelmaa! Päästiin askartelemaan haalarimerkkejä, kuluttamaan haalareita, laulamaan, sitsaamaan ja tanssimaan. Sitsien jatkoilla jaksettiin aamuun asti. Tää Osma oli mulle jännä, koska se järjestettiin mun synnyinkaupungissa Jyväskylässä - en ollu käyny siellä pitkään aikaan! Olin Osmassa oululaisena opiskelijana, oon eteläsuomalainen henkeen ja vereen, kun oon melkein koko elämäni siellä asunut, ja sit kuitenkin ihan innoissani mun synnyinseuduista! Mikä identiteettikriisi! Sitsit järjestettiin Kortepohjassa, jossa oon asunut viisi vuotiaaksi. Jonkin verran paikka oli muuttunut, mutta näytti siellä melko samalta, kuin 90-luvun alun kotivideoissa :)

Osmassa ei kyllä tullu syötyä ja juotua ihan niin kuin pitäis, mun viikonlopun ruokalista näytti suunnilteen seuraavalta: pizzaa, pizzaa, pizzaa, jätskiä... :D Haha, nyt on todellakin syöty pizzaa koko maaliskuun edestä! Osma, olin kaivannut sua ja mulla oli kamalan kivaa! Et kiitosta vaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti