torstai 26. joulukuuta 2013

Mökkijoulu

Joulu tuli! Ja meni... Mutta se oli ihana ja iloinen, ja sain viettää yllin kyllin aikaa perheeni kanssa! Mun koko ydinperhe kokoontui mökkijouluun Loviisan liepeille: mun vanhemmat, kaksi nuorempaa siskoa miehineen, mun neljä vielä nuorempaa siskoa ja veljeä, mummi, sekä tietysti mä ja Juho Freyan kanssa.

 

Joulu oli musta, mikä oli tietysti tosi harmi, muttei hidastanut menoa. Aattoaamuna lähdettiin isolla joukolla kuusenhakuun. Vävypojat löysivätkin todella kauniin kuusen, eikä siinä pitkään tarvinnut kirvestä ja sahaa heilutella, kun kuusi oli jo matkalla mökkiä kohti!


Oli hauskaa istua aattoiltana kunnolla pitkään pöytään nauttimaan jouluherkuista. Joulun ehdoton herkku ei tällä kertaa ollut kinkku (joka sekin oli hyvää) vaan lohi, jota oli sekä graavattuna että kylmä- ja lämminsavustettuna. Vei kyllä kielen menneessään! Mun Katja-sisko oli löytänyt jostain suloiset tonttu-paikkakyltit, jotka toimivat aterian jälkeen hyvin kuusenkoristeina. Niin, ja sitten myöhemmin illalla, kun tuli lahjojen avaamisen aika, näytti kovasti siltä, että koko mökki oli täynnä tooooodella kilttejä lapsia!

Joulupäivänä nautittiin olosta: paistoimme porukalla kodassa makkaraa ja lilluimme paljussa. Joulu, loma, rentoutuminen, hyvö seura <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti