maanantai 30. joulukuuta 2013

Xmas Sushi


Joulunaika on varsinaista ruokajuhlaa ja täytyy kyllä todeta, että olen nauttinut lomasta ja herkuttelusta täysin vatsoin! Jouluherkuttelu on mun mielestä aivan turhaan synti: me vedetään tässä yhteiskunnassa eteenpäin pää kolmantena jalkana ruoka-annoksia säännöstellen, kaloreita laskien ja herkuttelua päivitellen, joten eikös olisi aivan oikeus ja kohtuus rentoutua ja nauttia hyvästä ruuasta edes jouluna? 

Jouluruuat on kyllä aika raskaita, ja sen takia mun mielestä olikin ihan loistavaa joulun alla herkutella vähän kevyemmin. Me nimittäin käärittiin yksi ilta Juhon pikkusiskon kanssa kunnon satsi maki-rullia, ja sittenpä herkuteltiin koko porukalla joulukynttilöiden valossa aasialaisilla mauilla! Sushi on mun ehdoton lempiherkku, mieletöntä namia, niin hyvää, että voisin syödä sitä vaikka joka päivä :) Ja home made -sushi on kivaa yhdessä tekemistä eikä todellakaan mitään pikaruokaa. Oon tehtny sushia ite kahdesti enkä todellakaan oo mitenkään näppärä tai osaava, mutta hauskaa se on joka tapauksessa. Suosittelen kokeilemaan rohkeasti!

Mun jouluherkuttelu on ollut nautinnollista. Kinkkua ei tullut syötyä oikein nimeksikään, mutta sen sijaan lohi on maistunut. Samoin apen leipomat piparit! Voisin melkein kehua ylittäneeni itseni viettämällä joulun kokonaan ilman suklaata! Toisaalta olen ollut karkkilakossa jo kahdeksan kuukautta, joten eipä tuo vaivaa juuri tuottanut.

Joululomaa on muutama päivä jäljellä ja huomenna juhlistetaan vuoden 2013 viimeistä päivää. Moni kaveri on jo reippaana aloittanut kinkun sulattamisen, mutta mä nautin aivan varmasti viimeiseen lomaminuuttiin asti ja palaan arkeen vasta, kun astun kotiovesta sisään! Innolla odotan ulkoilua ja jumppia ja muuta reippailua, mutta sitä ennen aion kyllä kunnolla maistella anopin leipomia lettuja! Kivaa iltaa kaikille <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti