perjantai 28. maaliskuuta 2014

Tasty, healty and veggie (mostly)

Mä oon ollut viimeisen viikon niin auttamattoman kiireinen, etten oikein edes muista, mitä kaikkea on pitänyt tehdä tai tullut tehtyä! Kaiken rehellisyyden nimissä en siis oo tehnyt mitään hirveen jännittävää, vaan juossut pää kolmantena jalkana paikasta toiseen! Pää on myös ollut aika kovilla, kun on pitänyt jaksaa ja muistaa paljon, sekä pähkäillä kaikkea ihan hirveesti... Tää perjantai on jo puoliks ollu rentoutumisen puolella, enkä millään malta odottaa täydellistä aivojen nollaamista seuraavan kahen päivän ajan!

Mutta siis, koska mun elämä on viime päivinä ollut kiireistä ja mielenkiinnotonta, ajattelin jakaa teille vähän kuvia herkullisista hetkistä (ehkä myös siksi, että mulla on just nyt ääretön makeanhimo ja yritän estää itseäni lähtemästä jäätelöshoppailemaa, hehe :D). Suurin osa näistä herkuista on täyttä kasvista (ei vegaania kuitenkaan), mikä onkin mun mielestä nykyisin loistavaa mun ruokavaliossa: pyrin syömään tosi monipuolisesti ja kasvispainotteisesti, sillä kropassa tuntuu heti raskaalta, jos tulee syötyä lihaa. Kiire on kuitenkin vähän romuttanu terveellistä syömistä, mitä ei pitäis antaa tapahtua, sillä hyvä ruoka auttais jaksamaan paljon paremmin!

 Feta-piirakka kirsikkatomaattien ja oliivien kanssa, nam! Ja muuten, made by Juho :)

 Kun vihdoin saatiin avocadopasta aikaiseksi, pohdin, minkä ihmeen takia ei oltu tehty aiemmin! Avocado <3 Basilika (mun lempiyrtti) <3 Raikasta, herkullista, kasvista!

 Mä pääsin mantelimaidon makuun, se on ihanaa! Tein siitä yksi ilta myös smoothien, johon tuli siis mantelimaitoa, banaania ja vadelmia. Kaveriksi laitoin vähän omenalohkoja. 

I like it hot ja habanero papupadassa oli tosi hothothot! Melkien liiankin :) En olis uskonut, että se pieni pyöreä chili olis voinut lämmittää myös sisältä käsin, mutta niinhän se teki... Hyvää oli, mutta jatkossa saatan pysyä ihan normichileissä.

Keskiviikkona piti pyörähtää Tukholmassa. Reissu oli superlyhyt ja kiireinen (ylläri), joten en ihan hirveesti ehtinyt nauttia kaupungin antimista. Central Stationilla ehdin kuitenkin ihan rauhassa syödä aasialaisen lounaan - katkarapuja sweet and sour -kastikkeessa.

 Tukholman kaduilla oli vilinää ja shoppailijoita :)

 Matkallani Arlanda Expressiin nappasin mukaan suklaamuffinsin. Sillä oli hyvä herkutella ennen lentoa kotiin!

Niin, ja torstaina täällä kotona oli ihana aurinkoinen keli (paljon parempi, kuin Stockiksessa)! Me kylvettiin tyttöjen kaa auringossa ja vähän herkuteltiin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti