sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Weekend

Viikonloppu, ihanaa, kun se aina tulee. Mun viikonloppu oli täynnä touhua, mutta oli se myös todella rentouttava. Hengailin itsekseni, kun Juho lähti hiihtoreissulle kaverinsa kanssa ja otti Freyan matkaan mukaan.

Perjantaina tein tentin ja lähdin sen jälkeen keskustaan ostamaan pikkusiskolle synttärilahjaa. Nuorelle neidille löytyikin aivan ihana pieni lahja, laitan kuvia siitä sitten ensi kuussa, kun mun sisko ja veli tulee meille kylään! Iltapäivästä otin itseäni niskastani kiinni ja menin jumppaan, mikä oli loistava idea - tuntui niin hyvältä hieman rääkätä itseään viikonlopun kunniaks! Liikuntahallin peilisali oli halkeamispisteessään, kun mä ja noin viisikymmentä muuta naista huhkittiin siellä hikikarpaloita.

Niin, ja sitten mä siivosin. Se on joku juttu: kun Juho ja Freya lähtee vaellukselle, mä siivoan kunnolla. Ja niin mä tein nytkin. Me ollaan aika suurpiirteisiä eikä siivoaminen ole kummankaan lempiharrastus. Välillä koti onkin ihan hävityksen jäliltä, mutta onhan se aina mukavampaa, kun siistiä. Pikku kaksio tuntuukin paljon isommalta! 

Upea aurinko paistoi ja piristi mun päivää, se sai huurtuneet oksat kimaltamaan, ulkona on talven ihmemaa.


Ostin viikonlopuksi itselleni kiloittain hedelmiä. Oon varmaan unohtanut kertoa, että oon ollut karkkilakossa kohta kahdeksan kuukautta. Olo on kevyt ja hyvä ja mun elimistö voi ihan tosi hyvin. En ollutkaan ymmärtänyt, miten mun ainainen makeanhimo oli tehnyt mun olosta niin turvonneen ja tukalan. Nyt se on onneksi tipotiessään! Vuoden vaihteesta olen ollut totaallisessa herkkulakossa, jo 17 päivää. Ei ole ollut vaikeeta, kuten ei karkkilakossakaan oleminen, mutta kun jotain hyvää haluan välillä syödä, niin hedelmät toimii siihen hätään erinomaisesti. Viinirypäleitä, banaaneja, hunajamelonia, kiwejä, avokadoa... Nam, nam!


Perjantai-iltana, kun hullu siivousprojekti oli valmis, herkuttelin wokilla: paksua nuudelia, sinisimpukoita, isoja valkoisia papuja, parsakaalia, kirsikkatomaatteja ja sipulia soijakastikkeen kera. Katselin netistä Good Wifea ja Totuuden anatomiaa, ne on mun lempisarjat. Jostain kumman syystä tykkään sarjoista, joiden päähenkilönä on voimakas naishahmo! Nyt viikonlopun aikana koukutuin Nashvilleen, katsoin tyyliin 11 jaksoa... :D


Lauantaina en tehnyt melkein mitään. Nukuin pitkään, pohdin tohtisiko sitä nousta ylös, ja tuijjottelin tosiaan sitä Nashvilleä. Aloin neuloa itselleni säärystimiä. Auringonnousu kimalteli ikkunassa roikkuvissa lumihiutaleissa. Illalla vietin laatuaikaa kavereiden kanssa: aloiteltiin meillä ja jatkettiin opiskelukavereiden synttäribileisiin. Tulin kotiin vasta aamutunneilla. Oli tosi hauskaa!

 

Sunnuntaiaamuna maistui raikas hedelmäsalaatti :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti